Blog

Jednoduchý návod ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory pre web, článok, produkt či kategóriu v e-shope

Publikované: 21.10.2022

Auktualizované: 19.02.2024

Naučte sa ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory. Venujte čas len dôležitým veciam, nestrácajte čas so zbytočnosťami. Čo je pri on page SEO faktoroch dôležité a ako to nastaviť?

Aj úplný laik môže dokázať nastaviť najdôležitejšie on-page SEO faktory pre svoj web. Nie je nutné mať akékoľvek skúsenosti so SEO.

Stačí vedieť čo a ako nastaviť.

Čo sú on-page SEO faktory?

On page SEO zahŕňa všetky prvky, nastavenia či faktory, ktoré môžeme upravovať a nastaviť priamo na našom webe.

On page faktory sú napríklad obsah webu, titulky, štruktúra url adries, technické nastavenie, zdrojový kód a pod.

S pomocou týchto faktorov môže Google lepšie rozumieť tomu, o čom web je.

Prečo nastaviť základné on-page SEO faktory vhodným spôsobom?

ako-nastavit-seo-on-page-faktory 

Ako dosiahnuť úspech so svojim webom v Google vyhľadávaní?

V prvom rade je dôležité v maximálnej miere pomôcť Google a návštevníkom nášho webu pochopiť, o čom web je.

Ak bude náš web zrozumiteľný a príjemný pre jeho návštevníkov a ak mu bude aj Google skvelo rozumieť, môže to predstavovať výbornú štartovaciu pozíciu pre získavanie zákazníkov z Google vyhľadávania.

  • Ak Google nebude vedieť o čom je náš web, len ťažko naň privedie vhodných návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.
  • Ak nebude web dostatočne zrozumiteľný, pútavý a príjemný pre návštevníkov, ťažko ich premeníme na zákazníkov.

Ako najjednoduchšie vysvetlíme Googlu a ľuďom o čom web je? So správnym nastavením najdôležitejších základných SEO on page faktorov.

Ktoré sú najdôležitejšie SEO faktory, ktoré by ste mali mať na svojom webe správne nastavené?

  • URL adresa (pre každý dôležitý článok, produkt, kategóriu..)
  • Titulok
  • Nadpis
  • Podnadpisy
  • Obrázky
  • Meta popis

Tip: Z vhodne nastavených SEO faktorov môžete čerpať aj pri nastavovaní PPC reklamy.

Ako nastaviť správne URL adresu na svojom webe z pohľadu onpage SEO:

URL adresa by mala byť: 

  • stručná, 
  • výstižná 
  • bez diakritiky
  • ľahko čitateľná
  • ideálne ak obsahuje aj dôležité kľúčové slová témy o ktorej je konkrétna podstránka
  • NEpoužívajte roky, špeciálne znaky
  • URL adresu môžete odvodiť od titulku (bez špeciálnych znakov, bez čísel, bez nadbytočných info)
  • Viac info ako vytvárať SEO priateľské URL adresy nájdete tu

V ideálnom prípade si môžeme pri tvorbe vhodnej URL adresy pomôcť s analýzou kľúčových slov - pozrite si návod, ako zrealizovať efektívnu analýzu kľúčových slov.

V každom prípade by sme si mohli vystačiť aj s najdôležitejšími kľúčovými slovami v danej téme.

Ukážka názornej URL:

Napríklad, ak chceme URL adresu pre článok o stravovaní sa pri cukrovke, postačí nám nastaviť url adresu na:

cukrovka-stravovanie

URL môžeme rozšíriť ešte o nejaké podporné dôležité slová, ktoré upresnia o čom článok je, prípadne do nej zahrnú inú dôležitú informáciu.

cukrovka-stravovanie-napoje-hladina-cukru-v-krvi

Ako nastaviť správne TITULOK na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Titulok webu by mal byť: 

  • pútavý
  • výstižný 
  • Mal by vedieť prilákať pozornosť
  • Zvoľte si najdôležitejšie slovo, okolo ktorého je postavený celý článok
  • Môže zdôrazniť nejakú výhodu, benefit, unikátnosť, zaujímavosť, odbornosť
  • Viac info ako vytvárať ideálny titulok pre stránku nájdete tu https://ahrefs.com/blog/title-tag-seo/ 

Prečo je titulok dôležitý?

Pretože titulok je zobrazený v Google vyhľadávaní a práve titulok môže rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.

Ukážka názorného titulku:

Viete na čo si dať pri stravovaní pozor, ak máte nábeh alebo trpíte cukrovkou?

Ako nastaviť správne NADPIS H1 na svojom webe z pohľadu on page SEO:

Nadpis úrovne H1 by mal byť na každej dôležitej podstránke nášho webu PRÁVE RAZ.

Inšpirujte sa, ako vytvoriť pútavé nadpisy nielen z pohľadu SEO

Nadpis, názov produktu, článku by mal byť:

  • JEDEN (nie viac, ani menej) H1 nadpis pre každú dôležitú URL
  • výstižný
  • mal by obsahovať dôležité kľúčové slová
  • pomáha ľuďom aj Google porozumieť, o čom je stránka
  • Viac o H1 nadpisoch a ako ich nastaviť nájdete tu: https://ahrefs.com/blog/h1-tag/

Prečo je nadpis H1 taký dôležitý?

Podľa Google je to práve H1 nadpis, z ktorého Google začne vyvodzovať, o čom daná stránka je.

Ukážka názorného nadpisu H1:

X inšpirácií ako sa stravovať pri cukrovke a na čo si dať pozor (overené doktorom)

Ako nastaviť správne PODNADPISY H2-H6 na svojom webe z pohľadu onpage SEO:

Podnadpisy H2-H6 by mali:

  • ostatné dôležité kľúčové slová je dobré spomenúť v podnadpisoch a následne ich vysvetliť
  • Používaním podnadpisov je možné zlepšiť štruktúru, členenie a celkový vzhľad článku

Prečo je používanie podnadpisov H2-H6 dôležité?

Používanie podnadpisov H2-H6 je dôležité najmä preto, lebo ľudia weby nezvyknú čítať.

Ľudia informácie na weboch väčšinou skenujú - čítajú len tie najdôležitejšie informácie, ktoré ich zaujmú pri tom, ako webom prechádzajú a skrolujú ním zhora nadol.

A práve pri tom im môžu pomáhať podnadpisy rôznych úrovní.

Pretože s podnadpismi a ďalšími elementami (napríklad číslované zoznamy, odrážky) sa môže text článku lepšie členiť a štruktúrovať - ľudí zaujme nejaký podnadpis, prečítajú si informácie uvedené pri ňom a potom skrolujú na ďalšie časti stránky, kým ich nezaujme ďalší podnadpis.

S vhodnou štruktúrou teda môžeme čitateľom značne uľahčiť orientáciu na stránke a jej “konzumovanie”.

Ukážka názorných nadpisov H2-H6:

Cukrovka a jedlo (napr. h2 nadpis)

Čo jesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Čo nejesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Cukrovka a nápoje (napr. h2 nadpis)

Čo piť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Čo nepiť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Ako nastaviť správne OBRÁZKY na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Obrázky by mali:

  • vhodná veľkosť obrázku (často stačia obrázky do rozlíšenia max 850 - 2560px, čím väčšie rozlíšenie, tým pomalšie načítavanie)
  • vhodné relevantné pomenovanie obrázku
  • nastavenie vhodného popisu do ALT tagu pre obrázok (jednoduchý opis toho, čo je na obrázku s použitím dôležitých kľúčových slov - Google by inak nevedel, o čom obrázok je)
  • Img title tag - rozšírené info k obrázku, ktoré sa zobrazí pri prejdení kurzorom po danom obrázku
  • kompresia obrázka - s vhodnou kompresiou zmenšíme veľkosť obrázku, napr s pomocou https://tinyjpg.com/ 

Ako správne nastaviť On page faktory na stránke pre začiatočníkov - https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/ 

Ukážka názorných názvov obrázkov:

ukazka-jedla-pri-cukrovke.jpg, napoje-a-cukrovka.jpg

určite nepoužívajte predefinované názvy typu img56655.jpg, obrázok-7.jpg

Alt tag: Ukážka jedla, čo jesť a nejesť pri cukrovke

Title tag: Stravovanie a cukrovka

Ako nastaviť správne META POPIS na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Meta popis by mal byť:

  • stručný (120-160 znakov)
  • pútavý
  • niečím hodnotným by mohol nalákať na kliknutie
  • rozšírte ním to čo je v titulku
  • naplňte vyhľadávací zámer

Čo je meta popis a prečo je dôležitý?

Meta popis je informácia, ktorá síce väčšinou na webe nie je viditeľná, ale je zobrazená v Google vyhľadávaní - ako popis daného webu.

Takže meta popis môže takisto ako titulok rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.

V dnešnej dobe si Google často sám generuje vlastné popisy (na základe údajov z dát webu - odvodzuje ich z titulkov, nadpisov, textu, či iných elementov na webe). 

Google údajne nahrádza popisky vtedy, keď tie originálne nie sú dostatočne vyhovujúce - ale očividne to robí, “kedy sa mu zachce” - jednoducho pravdepodobne testuje, na ktoré popisy ľudia reagujú lepšie a “hrá” sa týmto procesom vylepšovania popiskov.

Ukážka názorného meta popisu:

Cukrovka alebo diabetes mellitus je ochorenie látkovej výmeny, kedy v tele nedochádza k dostatočnej premene cukrov. Prečítajte si, ako znížiť cukor v krvi s pomocou stravy a aké potraviny pri tomto ochorení preferovať.

Zhrnutie

Ako môžeme vidieť, správne nastavenie SEO on page faktorov nie je také náročné a mohol by to vedieť zvládnuť aj úplný laik. Stačí mu k tomu takýto návod - a samozrejme mu pomôže ak má k dispozícii vhodne spracovanú analýzu kľúčových slov či iné podklady.

Väčšina webov automaticky generuje URL adresu či titulok z nadpisu. Na tom nie je nič zlé.

Ak však máme dôležitý obsah, môžeme mu pomôcť tým, že ho spravíme efektívnejším - vyplnením optimálnej URL adresy, titulku, nadpisu, podnadpisov a takisto aj vhodnými obrázkami.

Nie je na tom nič ťažké - len na to netreba zabudnúť.


Autor:

Mgr. Martin Balko: 

Majiteľ a hlavný SEO špecialista

Majiteľ Poctive SEO, Parfumy LacnoZdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.

SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.

O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.

Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.

Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.

V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.

Kontaktujte nás

Informačné a rezervačné systémy na mieru

SEO služby

na mieru

Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.

Vývoj web aplikácií a programovanie intranetových riešení

Systematická tvorba obsahu, SEO stratégia

Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.

 
Komplexné SEO už od 100 Eur

Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.

Buďme v kontakte

Icon

Telefón

+421 908 049 780

Icon

Email

Icon

Adresa

Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK

Generuje redakčný CMS systém spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.