Jednoduchý návod ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory pre web, článok, produkt či kategóriu v e-shope
Aj úplný laik môže dokázať nastaviť najdôležitejšie on-page SEO faktory pre svoj web. Nie je nutné mať akékoľvek skúsenosti so SEO.
Stačí vedieť čo a ako nastaviť.
Čo sú on-page SEO faktory?
On page SEO zahŕňa všetky prvky, nastavenia či faktory, ktoré môžeme upravovať a nastaviť priamo na našom webe.
On page faktory sú napríklad obsah webu, titulky, štruktúra url adries, technické nastavenie, zdrojový kód a pod.
S pomocou týchto faktorov môže Google lepšie rozumieť tomu, o čom web je.
Prečo nastaviť základné on-page SEO faktory vhodným spôsobom?
Ako dosiahnuť úspech so svojim webom v Google vyhľadávaní?
V prvom rade je dôležité v maximálnej miere pomôcť Google a návštevníkom nášho webu pochopiť, o čom web je.
Ak bude náš web zrozumiteľný a príjemný pre jeho návštevníkov a ak mu bude aj Google skvelo rozumieť, môže to predstavovať výbornú štartovaciu pozíciu pre získavanie zákazníkov z Google vyhľadávania.
- Ak Google nebude vedieť o čom je náš web, len ťažko naň privedie vhodných návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.
- Ak nebude web dostatočne zrozumiteľný, pútavý a príjemný pre návštevníkov, ťažko ich premeníme na zákazníkov.
Ako najjednoduchšie vysvetlíme Googlu a ľuďom o čom web je? So správnym nastavením najdôležitejších základných SEO on page faktorov.
Ktoré sú najdôležitejšie SEO faktory, ktoré by ste mali mať na svojom webe správne nastavené?
- URL adresa (pre každý dôležitý článok, produkt, kategóriu..)
- Titulok
- Nadpis
- Podnadpisy
- Obrázky
- Meta popis
Ako nastaviť správne URL adresu na svojom webe z pohľadu onpage SEO:
URL adresa by mala byť:
- stručná,
- výstižná
- bez diakritiky
- ľahko čitateľná
- ideálne ak obsahuje aj dôležité kľúčové slová témy o ktorej je konkrétna podstránka
- NEpoužívajte roky, špeciálne znaky
- URL adresu môžete odvodiť od titulku (bez špeciálnych znakov, bez čísel, bez nadbytočných info)
- Viac info ako vytvárať SEO priateľské URL adresy nájdete tu
V ideálnom prípade si môžeme pri tvorbe vhodnej URL adresy pomôcť s analýzou kľúčových slov - pozrite si návod, ako zrealizovať efektívnu analýzu kľúčových slov.
V každom prípade by sme si mohli vystačiť aj s najdôležitejšími kľúčovými slovami v danej téme.
Ukážka názornej URL:
Napríklad, ak chceme URL adresu pre článok o stravovaní sa pri cukrovke, postačí nám nastaviť url adresu na:
cukrovka-stravovanie
URL môžeme rozšíriť ešte o nejaké podporné dôležité slová, ktoré upresnia o čom článok je, prípadne do nej zahrnú inú dôležitú informáciu.
cukrovka-stravovanie-napoje-hladina-cukru-v-krvi
Ako nastaviť správne TITULOK na svojom webe z pohľadu on-page SEO:
Titulok webu by mal byť:
- pútavý
- výstižný
- Mal by vedieť prilákať pozornosť
- Zvoľte si najdôležitejšie slovo, okolo ktorého je postavený celý článok
- Môže zdôrazniť nejakú výhodu, benefit, unikátnosť, zaujímavosť, odbornosť
- Viac info ako vytvárať ideálny titulok pre stránku nájdete tu https://ahrefs.com/blog/title-tag-seo/
Prečo je titulok dôležitý?
Pretože titulok je zobrazený v Google vyhľadávaní a práve titulok môže rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.
Ukážka názorného titulku:
Viete na čo si dať pri stravovaní pozor, ak máte nábeh alebo trpíte cukrovkou?
Ako nastaviť správne NADPIS H1 na svojom webe z pohľadu on page SEO:
Nadpis úrovne H1 by mal byť na každej dôležitej podstránke nášho webu PRÁVE RAZ.
Inšpirujte sa, ako vytvoriť pútavé nadpisy nielen z pohľadu SEO
Nadpis, názov produktu, článku by mal byť:
- JEDEN (nie viac, ani menej) H1 nadpis pre každú dôležitú URL
- výstižný
- mal by obsahovať dôležité kľúčové slová
- pomáha ľuďom aj Google porozumieť, o čom je stránka
- Viac o H1 nadpisoch a ako ich nastaviť nájdete tu: https://ahrefs.com/blog/h1-tag/
Prečo je nadpis H1 taký dôležitý?
Podľa Google je to práve H1 nadpis, z ktorého Google začne vyvodzovať, o čom daná stránka je.
Ukážka názorného nadpisu H1:
X inšpirácií ako sa stravovať pri cukrovke a na čo si dať pozor (overené doktorom)
Ako nastaviť správne PODNADPISY H2-H6 na svojom webe z pohľadu onpage SEO:
Podnadpisy H2-H6 by mali:
- ostatné dôležité kľúčové slová je dobré spomenúť v podnadpisoch a následne ich vysvetliť
- Používaním podnadpisov je možné zlepšiť štruktúru, členenie a celkový vzhľad článku
Prečo je používanie podnadpisov H2-H6 dôležité?
Používanie podnadpisov H2-H6 je dôležité najmä preto, lebo ľudia weby nezvyknú čítať.
Ľudia informácie na weboch väčšinou skenujú - čítajú len tie najdôležitejšie informácie, ktoré ich zaujmú pri tom, ako webom prechádzajú a skrolujú ním zhora nadol.
A práve pri tom im môžu pomáhať podnadpisy rôznych úrovní.
Pretože s podnadpismi a ďalšími elementami (napríklad číslované zoznamy, odrážky) sa môže text článku lepšie členiť a štruktúrovať - ľudí zaujme nejaký podnadpis, prečítajú si informácie uvedené pri ňom a potom skrolujú na ďalšie časti stránky, kým ich nezaujme ďalší podnadpis.
S vhodnou štruktúrou teda môžeme čitateľom značne uľahčiť orientáciu na stránke a jej “konzumovanie”.
Ukážka názorných nadpisov H2-H6:
Cukrovka a jedlo (napr. h2 nadpis)
Čo jesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Čo nejesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Cukrovka a nápoje (napr. h2 nadpis)
Čo piť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Čo nepiť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Ako nastaviť správne OBRÁZKY na svojom webe z pohľadu on-page SEO:
Obrázky by mali:
- vhodná veľkosť obrázku (často stačia obrázky do rozlíšenia max 850 - 2560px, čím väčšie rozlíšenie, tým pomalšie načítavanie)
- vhodné relevantné pomenovanie obrázku
- nastavenie vhodného popisu do ALT tagu pre obrázok (jednoduchý opis toho, čo je na obrázku s použitím dôležitých kľúčových slov - Google by inak nevedel, o čom obrázok je)
- Img title tag - rozšírené info k obrázku, ktoré sa zobrazí pri prejdení kurzorom po danom obrázku
- kompresia obrázka - s vhodnou kompresiou zmenšíme veľkosť obrázku, napr s pomocou https://tinyjpg.com/
Ako správne nastaviť On page faktory na stránke pre začiatočníkov - https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/
Ukážka názorných názvov obrázkov:
ukazka-jedla-pri-cukrovke.jpg, napoje-a-cukrovka.jpg
určite nepoužívajte predefinované názvy typu img56655.jpg, obrázok-7.jpg
Alt tag: Ukážka jedla, čo jesť a nejesť pri cukrovke
Title tag: Stravovanie a cukrovka
Ako nastaviť správne META POPIS na svojom webe z pohľadu on-page SEO:
Meta popis by mal byť:
- stručný (120-160 znakov)
- pútavý
- niečím hodnotným by mohol nalákať na kliknutie
- rozšírte ním to čo je v titulku
- naplňte vyhľadávací zámer
Čo je meta popis a prečo je dôležitý?
Meta popis je informácia, ktorá síce väčšinou na webe nie je viditeľná, ale je zobrazená v Google vyhľadávaní - ako popis daného webu.
Takže meta popis môže takisto ako titulok rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.
V dnešnej dobe si Google často sám generuje vlastné popisy (na základe údajov z dát webu - odvodzuje ich z titulkov, nadpisov, textu, či iných elementov na webe).
Google údajne nahrádza popisky vtedy, keď tie originálne nie sú dostatočne vyhovujúce - ale očividne to robí, “kedy sa mu zachce” - jednoducho pravdepodobne testuje, na ktoré popisy ľudia reagujú lepšie a “hrá” sa týmto procesom vylepšovania popiskov.
Ukážka názorného meta popisu:
Cukrovka alebo diabetes mellitus je ochorenie látkovej výmeny, kedy v tele nedochádza k dostatočnej premene cukrov. Prečítajte si, ako znížiť cukor v krvi s pomocou stravy a aké potraviny pri tomto ochorení preferovať.
Zhrnutie
Ako môžeme vidieť, správne nastavenie SEO on page faktorov nie je také náročné a mohol by to vedieť zvládnuť aj úplný laik. Stačí mu k tomu takýto návod - a samozrejme mu pomôže ak má k dispozícii vhodne spracovanú analýzu kľúčových slov či iné podklady.
Väčšina webov automaticky generuje URL adresu či titulok z nadpisu. Na tom nie je nič zlé.
Ak však máme dôležitý obsah, môžeme mu pomôcť tým, že ho spravíme efektívnejším - vyplnením optimálnej URL adresy, titulku, nadpisu, podnadpisov a takisto aj vhodnými obrázkami.
Nie je na tom nič ťažké - len na to netreba zabudnúť.
Autor:
Majiteľ webov PoctiveSEO + ParfumyLacno.sk + ZdraveByliny.sk a veľký fanúšik užitočnej pragmatickej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach - nielen optimalizácie webov pre vyhľadávače.

SEO vs PPC: Ktorá z týchto možností je lepšia na propagovanie webu?
Ako sa rozhodnúť pri výbere medzi PPC reklamami a SEO? Ktorá z týchto možností je lepšia pre propagovanie vášho webu? Pozrite sa na porovnanie SEO vs PPC a rozhodnutie môže byť potom oveľa ľahšie.

SEO prípadová štúdia: ROZPOČET 100 Eur/mesiac a zvýšenie potenciálu organickej návštevnosti z 3700 návštev mesačne na 18 000
Chcete vedieť ako je možné s cca 100 Eurovým rozpočtom na SEO zvýšiť potenciál organickej návštevnosti z cca 3700 návštev mesačne na viac ako 18 000?

Viete, čo je marketingový lievik a ako vám môže pomôcť získať zákazníkov?
Mať skvelý produkt a pravidelne postovať kvantum článkov, ešte nie je záruka úspechu. Každý nákupný proces má niekoľko fáz a zákazníci prechádzajú určitou cestou. Tajomstvo úspešnej obsahovej stratégie tkvie v jedinom. Poznať túto cestu a vedieť, na čo zákazníci počujú.