Záhradka a SEO
So SEOm je to ako so záhradkou. Ak si chceme vypestovať vlastné kvalitné potraviny, nestačí len zasiať semiačka.
Čaká nás množstvo práce už pred sadením (výber pôdy, plodín, hnojiva, rozloženie plodín, umiestnenie pozemku, ...) a aj po ňom (polievanie, hnojenie, pletie buriny, údržba, ...).
Príklad s kaktusom
Čo sa stane, ak budeme denno-denne zalievať kaktus množstvom vody? Pomôže mu to a bude rásť rýchlejšie?
Alebo je pravdepodobnejšie, že mu to viac uškodí a nakoniec zhnije? Odpoveď určite poznáte.
Efektívne využívanie zdrojov
Aj zdroje treba využívať múdro a efektívne.
Asi žiaden zručný záhradkár by nepestoval v úrodnej bohatej pôde anglický trávnik. A v chudobnej kamenistej zemi by neskúšal pestovať paradajky.
A pritom obdobu tohto procesu môžeme často vídať v online svete.
Transparentné a poctivé SEO
Príklad: Rozhodli ste sa využiť SEO služby a chcete optimalizovať svoj web. Čo bude pre Vás tým najdôležitejším ukazovateľom? Lepšie pozície vo vyhľadávaní? Zvýšenie návštevnosti? Lepšie ranky a dôveryhodnosť webu? Viac objednávok?
Podľa mňa je jedným z najdôležitejších ukazovateľov rastúci počet zákazníkov a objednávok = a teda vyšší predaj.
Netvrdím, že ostatné ukazovateľe sú nepodstatné. Určite sú dôležité, pretože podporujú predaj.
Sú však sekundárne.
Načo je komu vyššia návštevnosť, ak nie je relevantná a neprodukuje viac konverzií a predaja? Krátkodobé zvýšenie návštevnosti je to najlacnejšie a najjednoduchšie - o to jednoduchšie, ak nie je relevantné. Komu však slúži?
Ako zistíte, či SEO skutočne zabralo a že funguje?
Namiesto auditov, náročných analýz, štatistík a grafov (ktoré aj tak nemusia mať veľa spoločného so "skutočnou výkonnosťou" a návratnosťou) si myslím, že najlepším ukazovateľom výkonnosti (aj) SEO služieb je návratnosť investovaných prostriedkov. Pretože papier a grafy znesú všetko.
Otázne je, aká je realita - či skutočne získavame nových zákazníkov, resp. nové konverzie a objednávky.
Výhodou návratnosti ako ukazovateľa je aj to, že jeho výsledky pri múdrom hospodárení pocítite vy SAMI vo vlastnej peňaženke. A to aj bez všetkých zložitých grafov.
Áno aj grafy sú dôležité. V pomyselnom rebríčku najdôležitejších aktivít sú však umiestnené nižšie.
"Úrodnosť" so SEO - alebo garancia výsledkov
So SEOm je to ako s pestovaním potravín - niekedy je úroda väčšia, niekedy menšia, inokedy žiadna. A tiež pri tom závisí, aké je ročné obdobie (či sa sadí alebo žne).
A najlepšie výsledky sa dosahujú pri dlhodobej, priebežnej práci.
V záhrade by sme asi ťažko čakali plody ovocia hneď v ďalšom mesiaci po zasadení ovocného stromu. Alebo čerstvé jahody v mrazivom januári. Načasovanie je tiež dôležité. Všetko potrebuje svoj čas na dozretie.
Podobne aj na SEO pôsobí množstvo faktorov a vplyvov, takže niečo garantovať sa dá len ťažko.
Môžem Vám však aspoň nejakým spôsobom ručiť za to, že pre Vás spravím čo bude v mojich silách. Aby nešlo o prázdnu frázu ale že to myslím skutočne úprimne - dokazujem to garanciou vrátenia peňazí.
Navyše pracujem v súlade so všetkými morálnymi, etickými zásadami a pravidlami, ako aj s odporúčaniami od spoločnosti Google.
Spravím všetko preto, aby ste boli spokojní.